pondělí 5. listopadu 2012

Barcelona - díl poslední :-)


Tentokrát jsem ve škole, připravuju si nové membrány a po obědě bych měla tvořit nové elektrody, páč jich nemám dost :-) tak jsem si řekla, že při pátku konečně dohoním restíky a dopíšu Barcelonu :-D

Pondělí jsme strávili po parcích :-) vyšlo to krásně - sluníčko svítilo a bylo teplo...

Nejdřív jsme vyrazili k Arc de Triomf - myslím, že vítězný oblouk najdete v každým větším městě jako jednu z památek...v Praze teda nejní (aspoň myslím) ale všude jinde jsou ;-) tento oblouk postavil architekt Josep Vilaseca i Casanovas jako hlavní vchod pro Exposición Universal de Barcelona v roce 1888.

Arc de Triomf
 Oblouk je spojený širokou promenádou s městským parkem Parc de la Ciutadella. Do něj jsem se konkrétně já zamilovala :-D jak jsem se dočetla, je to "oáza klidu uprostřed města" - no ten, kdo to napsal rozhodně nekecal ;-) v parku je Parlament de Catalunya (ten jsme ale obávám se nějak nepotkali), pak je tady geologické a zoologické muzeum a kousek od parku je ZOO :-) tam jsme nebyli a to mě teda mrzí z celýho výletu nejvíc :-D




Všude krásně zeleno, lidi posedávající na lavičkách a polehávající na trávě, fontány a jezírka - dokonce si můžete půjčit loďku a projet se :-) a samozdřejmě kachny...a viděli jsme jednoho hrozně tlustýho holuba, kterej byl jak dva :-D
Pro mě ideální místo pro poslední den v Barceloně...




V parku je obrovská fontána, kterou nenavrhl nikdo jiný než Gaudí (jsme v Barceloně) - byla to jedna z prvních prací, kterou tu postavil :-) tam jsme se stavili na kafčo a jen tak se kochali na sluníčku. A jelikož to bylo "too much beaty" museli jsme být opatrní, aby to s náma nešlehlo jako s Martynou :-D




Nemůžu si odpustit nedat sem pár detailků...totiž celý výlet nám Javi nadává, že se fotíme jak starý babky a že nejsme vubec akční :-D tak následuje pár těch lepších :-)






Kousek od fontány byl mamut a pak jezírko, kde se daly půjčit loďky (dokonce tam byl pán, co si z toho udělal bussiness) - nepamatuju si přesně, ale myslím že 2 lidi byli za 6 euro a s počtem pasažérů se zvyšovala i cena :-D


Ať mi nikdo neříká, že se na něj nedá vylést! :-)



Z parku jsme se vydali zpět do centra, kde jsme měli sraz se zbytkem naší posádky - Javiho kamarádka Anna, spící Radu a Zuzka, která byla v Sagrada Família. Nakonec jsme se našli a dali si oběd :-) byl to takový "katalánský fastfood", kde měli typičtější zdejší jídla - no nevím, mě to moc nenadchlo. Dala jsem si kuskus se zeleninou (ale netušila jsem, že bude studenej) a pak jsem si ještě dala s Nasťou napůl sendvič (páč ten byl teplý) a ve kterém měl být "Greek cheese" - ale to jsem nevěděla, že mi tam nacpou kozí sýr, ze kterého se mi zvedá kufr...tohle já opravdu nezvládám jíst...tak můj sendvič dojedla Martyna a byli jsme po o :-) no bylo to dobrý, ale že bych to musela mít dvakrát :-D

Po jídle jsme vyrazili na poslední bod naší prohlídky - Gaudího Parc Güell :-) netušila, že je tak moc na kopci, ale výhled byl parádní ;-)


Barcelona :-)

Umělec a tygří muž :-)
Jak říká stará pomocnice teta wiki - rozlehlý park na svahu hory Turó del Carmel nad Barcelonou. Antonio Gaudí ho navrhl původně jako zahradní město - stavba proběhla v letech 1900-1914, avšak zahradní město se nepodařilo zrealizovat, takže je zde "pouze" park :-)

Krytá promenáda


Domy u hlavního vchodu





Terasa
Anna, Javier
Lůca a za Lůcou schovaná asi nejslavnější ještěrka evropy :-D
Salamander, který hlídá hlavní vchod do parku :-)
Jelikož jsem se zamilovala do barevného "Barcelona" trička, jak už jsem psala dříve, nebyla jiná možnost - fakt jsem si ho musela koupit :-) takže na závěr procházky jsme se pokoušeli o pár skákacích fotek...no byla už tma, to je jedna věc...další věc je, že mi to neladí s pruhovaným tričkem pod tím...a prostě skákací fotka ze 3 foťáků vyšla pouze jedna a ta je někde ve španělsku na Applu :-D možná přibude později...

Povečeřeli jsme na hostelu, trochu popili na závěr - já jsem snědla skoro 2 plechovky černých olivek, ale byly vážné výýýbornýýýý :-D no a postupně jsme se odebrali spát...


V úterý ráno jsme měli sraz v 7 u recepce, check-out na hostelu (rozuměj vrátit kartu od dveří a to bylo fše) a odjezd metrem do centra a pak busem na letiště :-) tak jsem vstala v 6:45 a v 7:00 jsem byla ready - šla jsem zabušit na kluky a Radu už vylejzal ze sprchy - a to vstával kolem šesté... 8-O Chápete to? 3 holky byli v koupelně rychlejší než 1 chlap...no konec...takže jsme na něj čekali další půlhodinu u recepce a on nechápal, proč jsme z toho rozladěný :-D ale nakonec jsme dojeli a odletěli zpět do Porta...a jelikož jsme se zase posunuli o hodinku zpět, měli jsme ji k dobru :-) do školy jsem odpoledne nemusela, takže jsem měla lenošící den hezky doma :-)

Na závěr už snad jen říct, že Barcelona je moc pěkná - čistá :-) a taky plná turistů - možná proto tu mají dost "turistické ceny" (rozuměj NE studentské), ale na těch pár dní se to dá...určo se sem ještě někdy vrátím - minimálně na magickou fontánu, co nefungovala :-)

Členové barcelonské výpravy v pořadí:
Javier + Lucka + Zuzka + Nasťa + Radu + Anna (+ Martyna, která nemá ráda skupinovky)

Žádné komentáře:

Okomentovat