neděle 18. listopadu 2012

Odpočinkový víkend :-)

Mám sbalený kufr a ve škole funguje internet tak můžu konečně začít dohánět restíky během měření :-) vytunila jsem si pracovní místo :-) s otáčecí židlí je to paráda :-D během toho co se vám ustaluje měřený potenciál můžete si na FB přečíst, co je nového a nebo píšete blog a nebo si do tabulek přepisujete hodnoty z předešlých měření a vypreparujete grafíky a připravíte další tabulky z tabulek a jste uplně supr výkonní :-D každopádně to šetří čas a kdo šetří ten má za tři :-)


Poslední příspěvek skončil v pátek 16. listopadu, když jsem přišla nasraná z labu :-) a tak jsme si udělali poklidný víkend v Portu a okolí :-)

V sobotu jsme vyrazili do Bragy - asi 50 km od Porta, směr sever :-) Braga je 3. největší město Portugalska na severu v provincii Minho. Najdete zde spoustu kostelů, asi nejslavnější z nich je Bom Jesus do Monte. Ale popořadě - z Porta jsme vyrazili vlakem z nádraží Sao Bento, u kterého je vstupní hala plná obrazů z typických modrých kachlíků - azulejos. Cesta trvala asi hodinku a půl a stála 6 euro zpáteční :-)


V Braze jsme se prošli po městě - pár kostelů a náměstí, objevili jsme i McDonald uprostřed pěší zóny :-) jedna zvláštní věc tady v kostelích - pokud chcete "zapálit" svíčku, stačí jen vhodit drobné :-)


Protože podle Lonely planet je Bom Jesus do Monte 5 km od centra - kostel jsme viděli - tak se Míra rozhodl, že tam dojdeme pěšky :-) Mě se to teda moc nelíbilo a nechtělo se mi, ale nakonec jsme tam došli :-) cestou stále do kopce jsme potkali hospůdku - chtěli jsme si dát polívku, ale tu neměli (i přes to že ji na tabuli venku měli napsanou) tak jsme si dali kafčo a v děšti (nejdřív jen tak mrňalo, pak začlo poprchávat a když jsme se dostali ke kostelu tak už solidně lilo) pokračovali dál :-)

A došli jsme - první část schodiště je jakoby křížová cesta, takovým lesíkem od kapličky ke kapličce.




Druhá část schodiště "barokní zik-zak" je věnovaná 5 smyslům - zrak, sluch, čich, chuť a hmat tu mají svou fontánu :-)




 Jo a musím si postěžovat - né že by Míra řekl "Pojď Luci, tady Ti udělám pěknou fotku!" ale většinou říká "Luci, mohla by jsi ještě kousek uhnout?" :-)

Na vrchu kopce kromě barokního kostela (kde byla zrovna svatba) najdete i takovou jeskyni s jezírkem a lavičkama na vrchu, pár stánků a nějaké hotely trochu dál v okolí :-) z terásky byl krásný výhled na Bragu (škoda jen, že tak lilo :-D ). Pokud jste unavení, můžete se nechat vyvést a svést historickou lanovkou, která jezdí na vodu - v horní stanici se voda napustí do nádrže v podvozku vagónu a dole se zase vypustí :-)




 Zpátky do města už jsme se (naštěstí) vrátili autobusem :-) ještě jsme se prošli po městě - na jedom náměstí byla jakási politická předváděčka a dost lidí :-) my jsme si nakonec koupili sváču v obchodě a cestou na nádraží našli ještě jednu schovanou zahradu - škoda že jsme tam nedošli před západem slunce...






Zpátky jsme dojeli opět vlakem, kde jsme potkali Terku a její kamarádky z Lisabonu, co se přijeli podívat do Porta :-) chvilka české konverzace a pak schrupnutí ve vlaku...

Večer jsem s holkama vyrazila do kina - na poslední díl Stmívání :-) ano, nemohli jsme to prošvihnout :-D jelikož jsem Míru opravdu nenutila jít s náma, zůstal doma, lehce se připil a když jsem dojela dom tak spal jak miminko :-) ale ta cesta do kina - autobus mi nepřijel, takže jsem čekala na další, popovezla jsem se 3 zastávky a pak doběhla na metro, který ale končilo o zastávku dřív, než jsem potřebovala, takže jsem čekala na další - no prostě jsem prošvihla začátek :-D ale je to zvláštní, většinou jede bus dřív, ale když  ho potřebujete tak prostě nepřijede (byla jsem tam o 10 minut dřív než měl jet, takže předpokládám že mi snad neujel) :-)

V neděli jsme měli naplánovaný piknik na pláži na Matosinhos :-) vyšlo nám krásně počasí, bylo sluníčko a už nepršelo jako celou sobotu předtím :-) proseděli jsme tam skoro celé odpoledne ještě se Zuzkou, Javierem a Ranseldinem :-) Míra chtěl původně na serf, ale nakonec si to rozmyslel - byl by z něj asi nasolený rampouch a stejně nebyli moc vlny :-D na pláži jsme počkali na západ slunce a pak jsme vyrazili (opět za tmy) dom :-)




A tím skončil odpočinkový víkend a mohl začít další pracovní týden...


Žádné komentáře:

Okomentovat